.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تزریق واکسن کنژوگه به ۲ هزار مازندرانی
۲ هزار مازندرانی تاکنون با واکسن کنژوگه بر علیه کرونا ایمن شده اند.

به گزارش شمال نیوز، مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – کوبایی کنژوگه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شد و آمار داوطلبانی که متقاضی دریافت این واکسن بودند به ۹ هزار نفر رسید که ۲ هزار مازندرانی تاکنون این واکسن را دریافت کردند.

 

دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ نفر در ساری تاکنون این واکسن را دریافت کردند، گفت: خوشبختانه هیچ عوارض غیر طبیعی تا کنون بر روی افراد دریافت کننده این واکسن مشاهده نشده است.

 

او افزود: بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر از شهر ساری و یکهزار نفر نیز از شهرهای اطراف برای شرکت در این کارآزمایی ثبت‌نام کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: اگر روند کنونی ثبت‌نام داوطلبان ادامه داشته باشد و روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ واکسن تزریق شود، پیش‌بینی می شود تا آخر هفته تزریق واکسن به این افراد پایان یابد.

 

دکتر قاسم اویس که نخستین دُز واکسن کنژوگه از دانشگاه علوم پزشکی مازندران را دریافت کرده است،گفت: سامانه برای ثبت‌نام تمامی داوطلبان ۱۸ تا ۸۰ سال در دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل هنوز باز است.

 

ثبت‌نام چهارهزار و ۱۰۰ داوطلب در بابل

 

دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان تا ظهر امروز برای شرکت در کارآزمایی واکسن کنژوگه ثبت‌نام کرده اند، گفت: ۵۷ درصد این افراد مرد و ۴۳ درصد زن هستند.

 

او افزود: سهمیه دانشگاه علوم پزشکی بابل در طرح کارآزمایی بالینی سه هزار و ۲۰۰ دُز واکسن است که ۹۰۷ نفر تاکنون واکسن مطالعاتی این طرح را دریافت کردند.

 

جوانیان با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر زیر نظر این دانشگاه با واکسن مشترک ایران و کوبا واکسینه می‌شوند، افزود: با در نظر گرفتن احتمال ریزش تعداد داوطلبان تعداد ثبت‌نام کنندگان در این شهرستان نیز باید به بیش از پنج هزار نفر برسد.

 

واکسن کنژوگه تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.